VEEBIDISAIN

Algus

Põhjalikust briifist saab alguse sinu ja disaineri teineteisemõistmine. Uurime sinu ettevõtte sihtgruppi, sõnumit, väärtuseid ja missiooni. Tahame teada, milliseid tooteid või teenuseid sa pakud. Paneme paika ajakava ja tööprotsessi. Ja fantaseerime sellest, mis kõik võiks tulevikus sündida.

Moodboard

Kui sul pole veel firmagraafikat, siis loome üheskoos meeleolukaardi – disainikeeles moodboardi. Eriti hea, kui oled selle tarbeks juba materjali kogunud. See on lõbus! Otsi lihtsalt internetist pilte, mis sind inspireerivad. Lumised mäed, kiired autod või hea toit. Peaasi, et fotod annaks edasi seda, millist stiili ja värvigammat sa oma brändingus ootad.

Disainer saab siit edasiseks tööks palju häid vihjeid: kas eelistad rangust või mängulisust, küllust või minimalismi. Seejärel otsib ta fotodest ühisosa ja koostab tervikliku meeleolukaardi. Kui värv ja stiil valitud, oleme valmis asuma logo juurde.

Logo

Logo valmimise eel võid juba varakult mõelda: kas eelistad fondipõhist logo, kus ettevõtte nimi on kirjutatud meeldejääva kirjastiiliga? Või meeldiks sulle hoopiski logomärk, kus ettevõtte nimega kaasneb äratuntav ikoon? Muidugi saab soovida ka midagi vahepealset, kus teksti on põimitud väike äratuntav element.

Disainer skitseerib oma esimesed mõtted paberile ja alles siis, kui oled tema visiooni näinud (see on toores – ära ehmu!), muudab ta logo digitaalseks.

Visuaalne identiteet

Logo on valmis, nüüd suundume sinu ettevõtte visuaalse identiteedi juurde. Ehk oled kuulnud – see on CVI ja see hõlmab endas logo ja värvide kõrval ka kirjatüüpe ja graafikat. Ehk teisisõnu kujundust tekstile ja muid visuaalseid vidinaid. Näitame, milline võiks sinu logo välja näha toodetel ja meenetel, kirjapäistel ja visiitkaartidel.

Siin ta on – sinu ettevõtte terviklik visuaalne identiteet.

Stiilispikker

Stiilispikker on vajalik selleks puhuks, kui tahad oma firma tunnuseid iseseisvalt kasutama hakata. Selleks, et ettevõtte nägu oleks alati ühtne, peaks jälgima täpseid reegleid. Kuidas kasutada logo mustvalgena? Kui palju ruumi tuleks jätta logo ümber? Millist fonti kasutada pealkirjas ja millist pikema teksti puhul? Ja palju muud. Sisuliselt on see sinu brändi tööriistakast.

UI-disain

Võib-olla oled kuulnud UX/UI’st. Samal ajal kui veebiarhitekt on valmis ehitanud sinu kodulehe UX’i (funktsioonid ja külastaja teekonna), maalib disainer sinna peale UI (vinge välimuse). Disainer on see, kes teeb ikoonid ilusaks, nupud värviliseks ja pealkirjad nähtavaks.

Veebidisainer oskab arvestada just veebile omaste tingimustega: tekst ei tohi olla liiga pisike ega liiga lai. Olulised elemendid peavad olema silmapaistvad ja visuaalne hierarhia hästi paigas. Aga kui tahad, võime alati reegleid murda, et oleks veidi sürrim.